گزارش برنامه صعود به قله ارفه کوه
بخش گزارش برنامه
تاریخ دوشنبه 19 مرداد 1394

بسمه تعالی

گزارش برنامه صعود به قله ارفه کوه از روستای ارفع ده در تاریخ 8 و 9 مرداد 1394 با ارتفاع 2800 متر از سطح دریا

در تاریخ پنج شنبه هشتم مرداد ماه 1394 با هماهنگی قبلی جهت اجرای برنامه صعود به قله ارفه کوه در منطقه فیروزکوه (سوادکوه) با ارتفاع 2800 متر از سطح دریا از طریق روستای ارفع ده ، ساعت 10 صبح در خیابان انقلاب ایستگاه دروازه دولت حاضر شدم با یک ربع تأخیر یک دستگاه ون به رانندگی علی آقا به اتفاق همسرشان و     خانم ها احمدی و محمودی و خواهران لنگرودی و آقا بابک که از سر جمالزاده شرکت کرده بودند، رسیدند و بطرف میدان امام حسین حرکت کردیم و پس از سوار شدن آقایان ابوالحسنی (سرپرست برنامه) و شیرزاد بطرف جاده فیروزکوه حرکت کردیم و در مسیر قدری میوه( خربزه و انگور ) خریدیم و حدود ساعت 11 صبح پس از عبور از ورسک به روستای ارفع ده که در 170 کیلومتری تهران پس از شهرستان فیروزکوه قرار دارد رسیدیم، به امامزاده سام و لام رفته که چند اطاق و چشمه آب بسیار خنکی در میان حیاط داشت رفتیم. بر روی تابلوئی خادم امامزاده آقای خادمی شماره موبایل 09101020584 خود را یادداشت نموده و از اهالی و گروهها خواسته بود که حتما حضور خودشان و برنامه اقامتشان را قبلاً به نامبرده اطلاع دهند.

قدری استراحت کرده و نهار خورده و استراحت کوتاهی کردیم. علی آقا راننده به آمل رفته و قرار شد روز بعد ساعت 17 به روستای مزبور بازگردد. غروب زمانی را به بررسی روستا و گردش در اطراف آن پرداختیم و با تهیه مقداری ماست شب به امامزاده بازگشتیم. سرپرست به دوستان گوشتزد نمود که صبح روز بعد ساعت 5 صبح از خواب برخیزیم و ساعت 6 حرکت کنیم.

شب تعداد 2 مینی بوس از کوهنوردی و گلگشت قم آمدند که قدری نظم را به هم زده و با سر و صدا و دیرخوابیدن قدری برایمان مشکل ایجاد کردند.

فردا صبح یعنی جمعه ساعت 5 صبح از خواب برخاسته و با برداشتن قدری لوازم سبک ساعت 6 صبح کلیه اعضاء به استثناء آقا بابک و خانم لنگرودی(بخشی) بقیه از طریق ضلع غرب روستا وارد جنگل شدیم و تا ارتفاع 2000 متری جنگل را از مسیری که مشخص بود و تقریباً علامت گذاری شده بود، صعود کردیم. در ساعت حدود 30/8 دقیقه صبحانه ای خوردیم ،آقای شیرزاد تصمیم به پایین آمدن گرفت و بقیه به مسیر ادامه دادیم که بلافاصله از جنگل خارج شده و وارد منطقه استیپی شدیم و در ساعت 11 به روی قله زیبای ارفه کوه رسیدیم که دماوند در مقابلمان خودنمائی میکرد. پس از قدری  استراحت و انجام مراسم روی قله بطرف پائین حرکت کردیم و در ساعت 30/14 دقیقه به امامزاده رسیدیم و با خوردن غذا و جمع آوری وسائل نهایتاً علی آقا ساعت 30/16 به آنجا رسیده و بطرف جاده فیروز کوه و تهران حرکت کردیم و در ساعت 30/19 دقیقه در منزل بودیم.

شایان ذکر است که منطقه کم آب است و میبایستی حتماً از امامزاده با خود آب برداشت و ثانیاً حتماً در مسیر پا خور جنگل صعود نموده و به مسیرهای جانبی منحرف نگردید.