گزارش برنامه راهپیمای گرمابسر به کبوتردره
بخش گزارش برنامه
تاریخ دوشنبه 21 دی 1394

خلاصه گزارش برنامه

جمعه 18/10/1394 در هوای سرد زمستانی سورتمه یخ زده قلم را بر روی صفحه کاغذ برفی به حرکت درآورده، هر چند که با گرم شدن هوا اندک برف های منطقه فیروز کوه در حال آب شدن هستند مختصر گزارش راه پیمایی از روستای گرمابسرد به کبوتر دره را به مسافت 12 کیلومتر به سرپرستی آقای حمید طهماسب زمانیان و کوه نوردان مجرب کانون از جمله سرکار خانم پروین مقدم و آقایان کاظم مهاجرانی، عزیز الله خلج و اکبر آقاخانی و همراهی 24 نفر از اعضاء آزادکوه با مینی بوس دوست و همراه گرامی آقای تقی کیا که سهم بزرگی در به ثمر رساندن برنامه های طبیعت گردی دارد به انجام برسانیم. ساعت 6:30 صبح تهران را به مقصد روستای گرمابسرد در جنوب منطقه جابان ترک کردیم و چند نفر با خودروی شخصی به ما ملحق شدند. با گذشتن از روستاهی سرخده و مقانک در ساعت 8:30 به گرمابسرد رسیدیم،با گفتگو با چند نفر از اهالی روستا که همگی از مهاجران کرد می باشند و چگونگی مسیر پیمایش دره، راه پیمایی از انتهای راه ماشین رو و خاکی به سمت شرق در حالیکه در شمال ما کوه سری قلعه و در جنوب کوه سفید دیده     می شد حرکت کردیم و دقایقی بعد بین دو کوه صبحانه خوردیم ، در مسیر برف کمی دیده می شد و در بین راه در آبادی کوچکی از توابع گرمابسرد با یک خانوار دامدار با منزلی از خشت و گل و تعداد 50 راس بز که آنها در قرن 21 و در نزدیکی تهران در آنجا بدون هیچ امکاناتی زندگی می کنند و در کمال سادگی و مهربانی با دو اجاق 3 شعله با سوخت چوب ما را به چای دعوت کردند و راهنمایی اینکه قسمتی از دره یخ زده و داخل دره معبر سنگی دارد، از آنها جدا شدیم و در بین راه در ارتفاعات و دامنه شمالی کوه لاله زار باغی مانند جنگلی دیده می شد به مسیر سخت دره رسیده و با عبور از دو معبر سنگی و حمایت افراد با طناب توسط آقایان خلج و آقاخانی که مسیرهای فنی را خوب شناسایی می کردند و دیدن مناظر زیبا، بکر و طبیعی کبوتر دره به منطقه باز دره رسیدیم و دیدن آبشار و جاری بودن آب در دره و در نهایت با رسیدن به انتهای دره و عبور از روی پل رودخانه همیشه خروشان جبله رود و با خوش آمد گویی دو قلاده سنگ در ساعت 14:30 به ایستگاه قطار کبوتر دره که نام قدیم آنجا کفتار دره بوده است و با روی باز کارکنان راه آهن و پذیرایی آنان با آب گورارا و صرف ناهار و دور همی و گپ و گفتگو به پایان رسید.

شرکت کنندگان :اقایان

زمانیان،حسین شیخ الاسلام، دهره صبح ، ارغوانی ،رمزی پور ،ابوالحسنی ،شاهرودی ،مهاجرانی ،اقاخانی ، عزیز خلج، عساکره ، اریافر ،جاودانی ،اسدی ،جوادی ،اسکندری ،حسن معصومی

خانمها : خواهران زهرا و فاطمه محمودی ،احمدی ،اوشانی ، سلمانی ،رسولی ،پروین مقدم و یک خانم میهمان اقای جوادی و یک خانم میهمان اقای رمزی پور

عکس های بیشتر در گالری موجود میباشد.