گزارش صعود قله وروشت
بخش گزارش برنامه
تاریخ چهار شنبه 9 تیر 1395

گزارش صعود قله وروشت و سالگرد گروه

شروع برنامه از جاده چالوس بعداز مرزن آباد دست راست جاده کندلوس را ادامه دادیم تا به دوراهی دشت نظیر کجور رسیدیم، دست راست به سمت راست را به سمت نظیر ادامه داده و قبل از دوراهی نظیر آباد وارد جاده خاکی سمت چپ شدیم که تابلوی روستای سماء به چشم می خورد؛ جاده حدوداً هشت کیلومتر خاکی میباشد که پس از روستای سماء – منجی و روستای کوهستانی کیکو مبدا صعود می رسیم، بعد از پارک کردن ماشین در جای مناسب برای دیدن مسیر و پس از پرس و جو و گرفتن اطلاعات از اهالی روستا به راه افتادیم، در ضمن در مسیر جاده خاکی تابلوی  بقعه شاه پیر به چشم می خورد که مقصد شب مانی ما نیز بود.

از روستا قله بسیار بلند به چشم می خورد که اهالی آن را مرئی می نامند. بعد از گرفتن چند عکس از روستا به سمت مقصد حرکت کردیم، مسیر از کنار روستا با پاکوبی ما را به کف رودخانه پر آب رساند و بعد از عبور از رودخانه از سمت چپ وارد جنگل شده و از پاکوبی به سمت بالا حرکت کردیم جنگل بسیار زیبا با درختان کهنسال به چشم می خورد بعد از دو ساعت و نیم پیاده روی از جنگل خارج شده و به بالای یال اصلی رسیدیم که امامزاده شاه پیر در آنجا قرار داشت، با بنایی خوب که اهالی ساخته و در کنار بقعه اطاقی برای استراحت مسافرین نیز ساخته شده است. و ما شب را در امامزاده سپری کردیم و برای تامین آب نیز چشمه ای که آب آن از بالا دست تامین میشد استفاده کردیم.

ساعت 14 روز پنج شنبه  برای صرف ناهار و استراحت و شب مانی در آنجا مستقر شدیم و بعد از استراحت برای گرفتن عکس و برسی مسیر گشتی به دور اطراف منطقه زدیم و قله در مه آرمیده بود و هوا رو به خرابی میرفت.

صبح جمعه ساعت 4:30  برای صعود به قله بیدار شدیم و ساعت 5:20  به سمت قله حرکت کردیم بعد از 45 دقیقه به گوسفند سرایی رسیدیم و پس از خوردن آب از چشمه به سمت بالای گوسفند سرا یال اصلی را با شیب بسیار تند و ریزشی طی کردیم، و ساعت 8 برای صرف صبحانه زیر قله فرعی توقف کرده و بعد از کمی استراحت و گرفتن عکس به مسیر قله ادامه دادیم، پس از ادامه شیب تند و ریزشی به روی خط الرئس رسیده و از آنجا به سمت قله اصلی حرکت کرده که ساعت 12 ظهر به روی قله وروشت  به ارتفاع تقریبی 4000 متر ایستاده بودیم.

و یک گروه نیز از مسیر چالوس – هریجان به قله صعود کرده بودن که بعد از کمی استراحت و هم صحبتی و گرفتن عکس یادگاری از همان مسیر طی شده به سمت پایین حرکت کردیم؛

ساعت 16 به امامزاده رسیدیم و پس از استراحت و صرف ناهار و چای به سمت روستا سرازیر شدیم و در ساعت 7:30  از روستا با ماشین آقای رمیزی پور به تهران برگشتیم و ساعت 30 دقیقه بامداد شنبه از دوستان جدا شدیم.

افراد شرکت کننده :

آقای رمیزی پور

آقای اسکندری

آقای ابوالحسنی (سرپرست)

در ضمن از آقای حسین ابوالحسنی بخاطر پیشنهاد برنامه و کروکی بسیار خوب مسیر کمال تشکر و قدردانی را دارم.