بازدید از آبشار برز – پلالس
تاریخ پنج شنبه 31 فروردین 1396

گزارش برنامه

بازدید از آبشار برز – پلالس

دومین برنامه  گروه کوهنوردی آزادکوه در تاریخ 25 فروردین 1396 در منطقه بایجان – بهرستاق به سرپرستی آقای علی شارعی برگزار گردید.

صبح ساعت 6 از سمت تهرانپارس با یک دستگاه مینی بوس راهی منطقه شدیم حدود ساعت 8:30  در اول جاده امیری آبشار شاهاندشت در کنار یک رودخانه با مناظر زیبای بهاری برای صرف صبحانه نیم ساعت توقف داشتیم.

ساعت 9:30در روستای لوط منطقه بهرستاق از ماشین پیاده شدیم.

لوط، روستایی است از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران

بعد از کمی کوهپیمایی در هوای بسیار دلپذیر و کمی بادی بعد از کمی ارتفاع گرفتن دماوند با عظمت وصف ناپذیر پوشیده از برف در برابرمان خودنمایی میکرد که تمام چشم ها برای مدتی خیره مانده بود. از منطقه بهرستاق دره یخار و یال شمال شرقی به خوبی رویت میشد.

به دلیل بارش های برف اخیر در عید هنوز تمامی گل ها و سر سبزی کوهستان به چشم نمیخورد ولی با همان گل های اندک زرد رنگ بهاری روحمان جلا پیدا کرد.

مسیر راه به دلیل پوشش برف در بالا دست و آب شدن آن در سطح مسیر را کمی گلی و دشوار کرده بود به همین دلیل حدود ساعت 14:30  در گوسفند سرای زیر قله برز برای ناهار توقف کردیم به دلیل باد شدید ناهر را در آلاچیق های چوپانان صرف کردیم بعد از ناهار و استراحت به تشخیص سرپرست به دلیل گلی و برفی بودن ادامه مسیر و خستگی بعضی از مهمانان از دیدن آبشار صرفه نظر کردیم و مهم دور هم بودن با دوستان و استفاده از فصل زیبای بهار در طبیعت بود که به این امر رسیده بودیم.

بعد از اجرای مراسم قله و خواندن دست جمعی سرود ای ایران به پایین سرازیر شدیم.

در مسیر برگشت از یک مسیر دیگر سرازیر شدیم که در ابتدای دره یک چشمه بسیار پر آب در مسیرمان بود که دوستان یک دل سیر از آب زلال چشمه نوش جان کردند. و در ادامه دره از یک مسیر زیبا گذر کردیم و در جاده خاکی خارج از روستای لوط به ماشین که از قبل هماهنگ شده بود رسیدیم.

در ساعت 22 به تهران رسیدیم و یک برنامه خوب دیگر با کلی تجربه و خاطره در کارنامه خود به ثبت رساندیم.

دوستان شرکت کننده:

خانم ها : محمودی – احمدی – اوشانی – راد – ماحوزی – فراستی

آقایان : شارعی (سرپرست) – آقاخانی آرش – آقاخانی احسان

و تعدادی از دوستان و مهمانان که به دلیل نداشتن لیست اسامی و اشتباه شدن از نوشتن نام دوستان خوداری کردم.